Filtreeri postitusi

Tagantjärele tarkust pulmakorralduse teemal

Seekordsele postitusele andis inspiratsiooni ühes FB pulmagrupis tõstatatud teema, kus küsiti endistelt pruutpaaridelt, kas ja mida nad oma pulmapäeva juures kahetsesid ja mida oleksid tagantjärele teistmoodi teinud.

Pulmakorraldajana oli mul mõistagi väga huvitav lugeda peamiselt eks-pruutide arvamusi sel teemal. Silma jäi ja mõtlema pani ka ühe pulmaturul tegutseja arvamus selle kohta, mis on üldse see, mis teeb  ühest pulmast õige pulma. On see tõesti vaid meelelahutus, sh pulmaisa, bänd ja DJ, mis külalistele pulmast meelde jääb? Või on õnnestunud pulm see pulm, mis moodustab kõikides (!!!)  oma detailides harmoneeruva terviku?  Seda viimast usun mina.

Ühesõnaga, teema oli minu jaoks nii põnev, et otsustasin ka oma kogemusi ja tähelepanekuid jagada. Veidi teisest vaatevinklist, ehk siis korraldajate köögipoolelt. Pulmi, mida olen aidanud korraldada, dekoreerida või magusaks muuta,  on kogunenud Zefiir Peokorraldus ja Cateringi kolme tegevusaasta jooksul juba saja lähedale. Vaatamata oma pruutpaaride rahulolule ja ülimalt positiivsele tagasisidele, on neid pulmi, kus ma ise tagantjärele mõeldes mitte kui midagi muutnud ei oleks, siiski vaid üksikuid. Pea alati leian midagi sellist, mida oleks tahtnud veel paremini lahendada või siis vastupidi, millele sai ehk olulisemaga võrreldes liigselt tähelepanu pööratud.

Kui FB-s teema juures arvamust avaldanud endised pruudid tõid peamiste „mida täna teisiti teeks“ teemadena välja:

1. palkaks korraldaja/abilise(d), mitte ei teeks kõike ise

2. palkaks professionaalid (fotograaf, pulmaisa, videograaf, dekoreerija jt), mitte hobikorras tegijad või sootuks sõbrad- tuttavad

3. ostaks vähem alkoholi

4. telliks rohkem toitu

5. teeks peo ilma lasteta

siis korraldajana ja palju erinevaid pulmi näinuna oleks minu „mis võiks olla teisiti“ topp 5 selline:

1.       Pruutpaar peaks oma päeva nautima ja mitte tegelema pulmapäeval korralduslike küsimustega. Palgake professionaalne korraldustiim ja pulmapäev hoidke enda jaoks korralduslikest küsimustest vaba. Pulmapäev on pruutpaarile niigi tempokas ja möödub liigagi kiiresti, milleks end siis veel koormata korralduslike küsimustega. Võib ju mõelda, et see pole mingi vaev- dekoreerida ja koristada peokoht, valmis meisterdada lilleseaded või pulmatort, paigaldada lae alla lambikette, vedada juhtmeid tehnika jaoks või olla telefonikõne kaugusel peokoha pererahva, cateringi, bändi, floristi  jt tegelaste jaoks, kellel igaühel on teile pulmapäeval mitmeid täpsustavaid küsimusi.  Aga kas teie päev oleks millegi võrra kehvem kui te seda kõike ise ei teeks?

2.       Kõik pulma detailid võiksid moodustada harmoneeruva terviku. Esmalt tuleks läbi mõelda ja paika panna pulma stiil ja tervikpilt ning seejärel keskenduda detailidele. Tihti kipub olema vastupidi, enne üksikud detailid ja seejärel tuleb nt dekoreerijal või pulmakorraldajal ilus tervik kokku panna. Ükskõik kas eelistate klassikalist pulma, maalähedast, modernset või hoopist stiilipidu-   kõik detailid peavad sobima pulma stiili ja peokohaga ning olema samas pruutpaarile omased.  Peokoht, catering, kaunistused, lilled, pruutpaari riietus, meik ja jalanõud, pulmaisa, bänd jms- kõik peab sobima sellesse tervikpilti, mida soovite oma pulmapäevast luua ja hiljem mäletada. Modernsesse pulma ei sobi mulgikuues pulmaisa või populaarne folkbänd ja vastupidi, küünipulma ei passi smoking või kõrged kontsakingad.

3.       Pulmapäeva ei tohiks üle organiseerida! Võtke võimalikult rahulikult, tehke koos pulmaisa ja korraldajaga pulmapäevaks ajaplaan, mis võimaldab teil oma päeva nautida, mitte tormata ühest tegevusest teise. Ka õhtuse peo ajal ei ole mõtet üle pingutage erinevate tegevuste ja mängudega, jätke aega nii endale kui külalistele seltskonda nautida ja ka lihtsalt vabalt olla ja suhelda. Samuti ei tasu üle pingutada pulmakaunistuste kokkuostmisega. Kogemused näitavad, et palju pulmaeelsel ajal kokku ostetud kraami jääb tegelikkuses kasutamata, kuna ideed, mõtted ja soovid on ajas muutunud või siis ei ole lihtsalt füüsiliselt aega kõiki kaunistusi sellises mahus teha või paigaldada, nagu esialgu sooviti.

4.       Pulmas peaks olema piisavalt head sööki, jooki ning ruumi külalistele.

Bänd ja pulmaisa võivad pulmas olla, kuid söök peab olema. Eesti pulmas lihtsalt nii on. Tühi kõht muudab külalised pettunuks ja pahuraks ja sellega ei ole vaja riskida. Pigem jäägu sööki üle kui et pulmalised tühja kõhtu kannatama peavad. Isegi siis kui pruutpaar ise vähese söömaga, tuleb arvestada, et on inimesi, kes peavad korralikult süüa saama, et toredad kaaslased olla. Mis alkoholi puutub, siis sel teemal on mul vaid üks soovitus- tehke nii nagu ise soovite. Teie tunnete oma külalisi kõige rohkem ja teate, mis neile või teile endale kõige paremini sobib või meeldib. Olen näinud pulmi, kus alkoholi varutud mitme pulma jagu, kuid külalised vaatamata sellele mõnusad, viisakad ja viksid. Olen käinud ka mitmes alkovabas pulmas, mis millegi poolest ei  olnud vähemtoredad kui ülejäänud pulmad. Mida ma mõtlen „ruumi külalistele“ all, on see, et peokohta või külaliste nimekirja koostades lihtsalt tuleb arvestada sellega, et kõik inimesed peokohta normaalselt ära mahuksid. Et oleks piisavalt ruumi istuda, astuda ja tantsida. Iga peokoht oskab soovitada optimaalset külaliste arvu ja seda tasuks kuulda võtta ja arvestada.

5.       Pulmafotograaf ja videograaf peaks olema professionaalid! Paratamatus on, et pulmas kuuldud muusika ja mängitud mängud, pulmaisa naljad, lilled ja kaunistused ning toidu maitsegi ununevad ajapikku. Et tähtsa päeva olulised hetked, emotsioonid ja detailid väärikalt ja igaveseks ajaks igavesti talletada, on mõistlik valida omale parimatest parimad fotograaf ja videograaf, kes kogu teie kauni päeva unustamatuks muudavad. Investeering, mida te hiljem kohe kindlasti ei kahetse!

Mis puutub lastega või lasteta pidude teemasse, siis kas ma olen näinud kunagi pulma, mille laste kohalolu ära rikub? Mitte kunagi! Tseremoonia ajal nutma hakkav tita või peosaalis rõõmsalt ringi silkavad mudilased ei riku kunagi ühtegi pulma ära kui neil silm peal hoida vanemate või hoidjate poolt. Küll aga on ette tulnud, et ebameeldiva pleki muidu imelisele päevale jätavad pruutpaari armsad täiskasvanud külalised. Need, kes hilinevad tseremooniale, need, kes ei ole austanud pruutpaari soovi saada konkreetset värvi pulmalilli või kingitust, need, kellele ei sobi pruutpaari poolt määratud koht peolauas, need kes alkoholi ei kannata, aga sellele vaatamata end pulmas purju joovad ja ebameeldivalt käituvad.

Kui küsida „mis jääb pulmalistele pulmast kõige enam meelde“, võibki erinevatelt tegijatelt nähtavasti kuulma jääda erinevaid vastuseid. Peokoht arvab, et see on hea peokoht, catering peab mõistagi oluliseks toitu, dekoraatorid ja floristid kaunistusi ja lilli, pulmaisad, bändid ja diskorid aga meelelahutust. Minu kui pulmakorraldaja arvates jääb pulmalistele pulmast kõige enam meelde see kui kõik olulised asjad on omavahel tasakaalus- kus ilus ja mugav ning maitsekalt kaunistatud peokoht, maitsev ja küllaldane toit, rõõmus ja puhanud noorpaar, ladus ajakava, lõbusad ja viisakad külalised, mõnus ja ennast mitte esile tõstev pulmaisa ning meeleolu tõstev muusika moodustavad kauni ja kordumatu terviku.